Syftet är att eleverna ska förstå vad utbildningen handlar om och få grundläggande kunskap om den nya sexualbrottslagstiftningen.
Syftet är att ge eleverna möjlighet att anonymt ställa frågor.
Syftet är att hjälpa eleverna att känna sig trygga att prata och komma igång med att diskutera.
Syftet är att kartlägga elevernas kännedom om den nya sexualbrottslagstiftningen och vilka normer och värderingar som eleverna har.
Syftet är att tillsammans skapa ett klimat i klassrummet där det känns tryggt att diskutera svåra och känsliga ämnen.
Syftet är att eleverna ska få kunskap om sexualbrottslagstiftningens historia och vad som har lett fram till den nuvarande lagstiftningen.
Syftet är att ge eleverna kunskap om hur vanligt det är med olika typer av sexualbrott.
Syftet är att ge eleverna möjlighet att reflektera över vad en lag och en regel är och varför vissa regler blir lagar.
Syftet är att ge eleverna en fördjupad förståelse för vad frivillighet innebär i sexualbrottslagstiftningen och när sex aldrig kan vara frivilligt.
Syftet är att ge eleverna kunskap om olika sexualbrott.
Syftet är att skapa en diskussion kring olika sexuella handlingar och privata kroppsdelar.
Syftet är att ge eleverna möjlighet att reflektera över kring vad som är schysst agerande i olika sexuella situationer.
Syftet är att låta elever genom skönlitteratur reflektera kring sexualbrott och utsatthet för brott.
Syftet är att ge eleverna kännedom om olika sexualbrott och hur brotten skiljer sig åt.
Syftet är att skapa en medvetenhet om att porr kan vara olagligt.
Syftet är att ge eleverna kunskap om hur de kan ta reda på vad andra vill och visa vad de själva vill.
Syftet är att ge eleverna verktyg för att kunna säga nej och göra dem medvetna om att det kan vara svårt.
Syftet är att ge eleverna möjlighet att reflektera över olika påståenden om brott, sex och relationer.
Syftet är att ge eleverna kunskap om ja- och nej-signaler.
Syftet är att synliggöra vilken betydelse språket kan ha för brottsoffer.
Syftet är att ge eleverna verktyg för att kunna säga ja eller nej i en sexuell situation.
Syftet är att få eleverna att reflektera kring ickeverbal kommunikation.
Syftet är att ge eleverna kunskap om olika reaktioner vid sexualbrott.
Syftet är att ge eleverna verktyg för att kunna polisanmäla ett brott.
Syftet är att eleverna får reflektera över till vem de kan berätta om sexuella övergrepp och veta vart de kan vända sig de blir utsatta för ett sexualbrott.
Syftet är att eleverna ska få sätta sig in i kunskap om olika reaktioner på att bli utsatt för ett sexualbrott.
Syftet är att öva på att identifiera och sätta ord på olika känslor.
Syftet är att låta eleverna reflektera kring olika sätt att ingripa och hjälpa andra.
Syftet är att ge eleverna kännedom om de mest centrala aktörerna i rättskedjan.
Syftet är att ge eleverna kännedom om vilka som deltar i en rättegång och vad deras uppgift är.
Syftet är att ge eleverna kunskap om rättsprocessen från brott till dom.
Syftet är att ge eleverna en realistisk bild av hur en svensk rättegång i ett brottmål kan gå till.
Syftet är att låta eleverna reflektera kring brottsoffers och vittnens benägenhet att polisanmäla brott.
Syftet är att ge eleverna en kunskap om Sveriges domstolar och deras arbete.
Syftet är att låta eleverna genom aktuell statistik diskutera utsatthet samt vilka förändringar den nya sexualbrottslagstiftningen har bidragit till.
Syftet är att eleverna ska lära sig att det går att få ersättning vid brott och lite mer om olika typer av ersättningar.
Syftet är att väcka elevernas intresse kring ämnen som utbildningen behandlar.
Av fri vilja använder kakor för att fungera bättre. Vill du inte använda kakor kan du stänga av funktionen via din webbläsares säkerhetsinställningar. Läs mer om kakor